2012-12-05

Vilken dag det ha varit, & vilken dålig start jag fick på denna dag med.
Telefonen ringde 06.00 och det var dax att kliva upp, upp tog jag mig en halvtimma senare, gjorde mig iordning för att åka på jobbet och så gick jag och titta hur kallt det var ute -21 funderade en stund och gick sen och tog på mig långfillingar och tjockstrumper, och tur var det.
Ut jag gick och kallt det var, startade bilen och började skarapa rutorna, när det var klart så satte jag mig i bilen redo för att åka på jobbet, jag kom ca 800 meter sen såg jag hur motortemperaturen börja stiga jätte fort, jag körde in till kanten stängde av bilen och ringde till pappa. Pappa sa att jag skulle låta bilen stå ett tag kunde ha blivit en ispropp. Jag har varit med om kokande bilar förut och det är inte roligt.
Iaf så jag satt där i bilen i ca 15 min sen ringde jag till Simon och sa att jag blir sen till jobbet.
Kallt som fan var det och känseln i fingrar och tår började bli lite dålig, vilken tur att jag tog på mig lite extra kläder.
Startade bilen igen och det vart samma sak igen, då ringde jag till pappa igen och då sa han att det kanske behövdes fyllas på med glykol, så då ringde jag till Mathias så han fick komma och hjälpa mig, vi köpte glykol, men det var fel så vi sen när vi skulle fylla på.
Men eftersom bilen hade då fått stå i ca en timma så hade allt nästan släpt, så jag kunde ta bilen och åka till jobbet,
klockan va typ kvart i 9 då jag kom dit och då va jag som is, fy så jag frös och det tog flera timmar innan jag fick upp någorlunda värme.
Sen 14.30 var det ju dax för resan hem, något nervös jag var då, men bilen startade och ifrån början inga problem, sen halvägs hem ser jag hu temperaturen stiger lite väl för fort igen :/
Men jag hade tur och han komma hela vägen hem innan någon stop lampa började lysa.
Så nu har jag fått hjälp av pappa via telefon och nu är Mathias ute i kylan och fixar min bil.
Jag sitter i soffan med den varmaste filten, kofta och strumpor.
Så nu hoppas jag att jag ta mig till jobbet imorgon utan problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0